Arhiva
Tag-uri

AvicenaProfertis FIV FerilizareinVitro FertilizareInVitro Fertiloscopia Iasi Inseminarea Primo-Vision Stimularea Varsta alimentatiegravide alimentatiesarcina alimentepentrugravide analize anomalii anovolutie assistedhatching atingere barbat bebelus bebelusi calculatoronline cancerovarian candidoza cauze cauzele-de-infertilitate cercetare chirurgieminiminvazivă chirurgieplasticășimicrochirurgiereconstructivă chistovarian chistovariancauze chistovariantratament conceptie conceptiesanatoasa copii cuplu cupluri curiozitati dezvoltare dublutest ecografie endometrioza fat fertilitatemasculina fertilizare fertilizarea fertilizareainvitro fertilizareinvitro fibromuterin fibromuterincauze fibromuterinsimptome fibromuterinșisarcina fiv făt haptonomia histeroscopia infectieurinara infertilitate infertilitatea infertilitatii ingrijirepreconceptiva intrauterina laparoscopiechistovarian laparoscopieginecologica laparoscopierecuperare laparoscopietrompe mame mamica materialgenetic menstruație metoda-noua monitorizare-embrionara ovulatie ovulatiei ovulație preconceptie psihoemotional recomandare recomandari respectpentrupacient romantism sanatate sarcina sarcinaextrauterina sarcină simptome simptomesarcină sterilet steriletcufirdeaur steriletcupru steriletefectesecundare sterilethormonal steriletul:avantajeşidezavantaje stiatica stildeviatasanatos sănătate testdesarcina testdesarcinaacasa testdesarcinainstructiuni testdesarcinanegativ testdesarcinapozitiv tratament tratamentfibromuterin tratamentul triplultest urgențămedicală varsta verificare-rapida vitro vârstă


10 august 2018, 10:10

Alimentația în timpul sarcinii: ghid complet – partea a II-a

Vestea unui bebe stârnește în interiorul fiecărei viitoare mămici o grijă permanentă pentru a asigură sufletului care se dezvoltă în burtică tot ceea ce are nevoie. Cu scopul de a aduce acestora liniște și de a le oferi răspunsuri complete și concrete la toate întrebările legate de acest subiect, am revenit cu partea a II-a a articolului ce dezbate tematica alimentației în timpul sarcinii.

Creșterea ideală a greutății în timpul sarcinii

Creșterea ideală a greutății în timpul sarcinii este cuprinsă între 9 și 12 kg, o creștere care asigură creșterea corectă a copilului, precum și sănătatea mamei. Este important de știut că o greutate excesivă a viitoarei mămici poate duce la complicații atât la naștere, cât și în timpul sarcinii.

Alimentația în primul trimestru de sarcină

Una dintre schimbările importante din timpul sarcinii este încetinirea digestiei, astfel încât absorbția nutrienților să fie mai mare.
În primul trimestru nu este nevoie de calorii suplimentare, creșterea în greutate în primele trei luni ar trebui să se situeze între 0,5 și 1,5 kg.

Alimentația în al doilea și al treilea trimestru de sarcină

Începând cu al doilea trimestru, necesarul caloric crește cu aproximativ 300 de calorii pe zi. Nu se recomandă depășirea consumului de dulciuri și alimente nesănătoase și nici restrângerea caloriilor.

Adoptând o dietă echilibrată, organismul va primi cantitatea de energie necesară pentru ca fătul să se dezvolte în mod corespunzător. Cel mai important aspect este să se consume alimente bogate în nutrienți și vitamine, cum ar fi acidul folic, fier, calciu și iod, dar nu și în grăsimi.

Dieta trebuie să fie variată, pe bază de legume, fructe, cereale, produse lactate și leguminoase, fără a uita contribuția zilnică a proteinelor din carne și pește.

O hidratare adecvată atenuează eventualele disconforturi ale sarcinii

Consumul de lichide este foarte important în timpul sarcinii, pentru o hidratare adecvată (atât apă cât și sucuri naturale). Aceasta facilitează digestia, elimină toxinele din organism și atenuează principalele disconforturi ale sarcinii, cum ar fi durerea de cap, constipația sau retenția de lichide.

Se recomandă o creștere a consumului de lichide în timpul sarcinii între 0,5 și un litru.

Se interzice consumul de alcool

Este interzis consumul de alcool în timpul sarcinii, deoarece poate afecta dezvoltarea copilului. Fiecare organism este diferit, de aceea o singură gură poate afecta micuțul, a se evita asumarea riscului.

Condimentele în dieta femeii însărcinate

Cel mai bun condiment este, fără îndoială, uleiul de măsline, deoarece conține antioxidanți și acid oleic, care ajută la menținerea nivelului controlat al colesterolului și la întărirea oaselor. Este, de asemenea, bogat în acizi grași esențiali, omega 3 și omega 6, cu beneficii dovedite în timpul sarcinii.

Oțelul trebuie înlocuit cu zeamă de lămâie, vitamina C ajută la absorbția fierului din alimente.

O dietă sănătoasă înainte și după sarcină

Este esențial de conștientizat că o dietă sănătoasă ar trebui să fie un comportament de viață, nu doar să fie restricționat până la naștere. O dietă sănătoasă înainte de sarcină este importantă pentru a evita defectele congenitale ale copilului, pe lângă faptul că este benefică corpului viitoarei mămici, care trebuie să asigure dezvoltarea corectă a fătului.

Pe de altă parte, după sarcină și în timpul perioadei de lactație, exigențele fiziologice ale femeii cresc, de aceea este necesară o dietă sănătoasă și echilibrată, bogată în nutrienți, pentru a putea oferi copilului laptele matern, cea mai bună hrană.

Pentru a-ți fi alături în această etapă frumoasă a vieții, te așteptăm la Avicena Profertis, să ne asigurăm că bebelușul se dezvoltă armonios și că venirea sa la lumină va fi în deplină siguranță: http://profertis.ro/contact

Sursă foto: ooma.org