5 decembrie 2018, 10:05

Alimentația corectă în sarcină de sărbători – sfaturi utile pentru viitoarele mămici

Sărbătorile aduc cu sine un adevărat festin culinar, însă și o adevărată ispită pentru femeile însărcinate. Specialiștii au demonstrat că aproximativ 85% dintre femeile gravide resimt pofte pentru cel puțin un aliment, ceea ce face ca zilele festive să se transforme într-o probă de foc pentru viitoarele mămici.

Pentru a vă bucura din plin de frumusețea sărbătorilor de iarnă, iată o serie de sfaturi avizate privind alimentația corectă în sarcină de sărbători, astfel încât liniștea și farmecul zilelor festive să vă bucure sufletul și să nu vă afecteze nici sănătatea, nici greutatea.

Se recomandă:

1. Evitarea exceselor și concentrarea pe calitatea alimentelor. Excesele alimentare pot cauza tulburări digestive (indigestie, balonări, arsuri stomacale) dureri de cap și nivel energetic scăzut.

2. Respectarea meselor principale ale zilei. Este recomandat să se stabilească orarul meselor în funcție de vizite și întâlniri.

3. Mese bazate pe alimente de calitate, preparate la cuptor, la abur și NU prin prăjire.

4. A se evita alimentele foarte grase. Grăsimile în exces pot cauza diverse afecțiuni digestive (e.g. indigestie, colică biliară, pancreatită).

5. Atenție la consumul mâncărurilor foarte sărate, care pot genera retenție în exces a apei în organism (e.g. murături și semipreparate din carne). Retenția de apă poate fi evitată prin plimbări lungi, la pas.

6. Evitarea alimentelor ce pot fi contaminate ușor (maioneze, carne crudă, pește crud).  

7. A se consuma la fiecare masă legume și fructe, cât mai multă apă, salate și ciorbe de legume la începutul meselor.

8. A se evita brânzeturile din lapte nepasteurizat, consumul de alcool și sucurile carbogazoase.

9. Deserturile cu un conținut redus de zahăr. A se consuma cele preparate în casă, cu fructe, fără cremă, consumate cu moderație.

10. A se evita alimentele și băuturile ce conțin cofeină: ceaiuri, băuturi răcoritoare, energizante și ciocolată. Aportul de cofeina trebuie limitat, pe perioada sarcinii și alăptării, la 300 mg pe zi.

Pentru răspunsuri avizate la întrebările pe care le aveți, vă așteptăm la Clinica Medicală Avicena Profertis. Vă urăm sărbători liniștite, cu multă bucurie și sănătate, alături de cei dragi.

Sursă foto: ixil.info

Modificat Tag-uri: sarcina, gravida