15 februarie 2021, 11:17

Alimentație corectă pe timp de sarcină: ce trebuie să eviți și ce trebuie să adaugi în dieta ta

În timpul sarcinii, corpul tău folosește mai multă energie pentru că fiecare organ funcționează la parametrii mai mari decât de obicei. Mai mult, dieta ta trebuie să asigure toate elementele suplimentare necesare creșterii copilului tău.

alimentatie-perioada-sarcina

Ține cont că trebuie să mănânci bine, sănătos și în cantitate suficientă și să te asiguri că dieta ta conține elementele nutriționale necesare dezvoltării fătului, despre care vom vorbi mai jos.

 

Ce trebuie să conțină dieta femeilor însărcinate?

1. Carbohidrați: cereale integrale, pâine integrală, orez negru, cartofi, fasole, păstăi, linte.

2. Proteine: carne de vită, pui, curcan, porc, miel sau alte cărnuri slabe, lapte, iaurt, brânză, ouă, precum și semințe, nuci, unt de arahide.

3. Vitamine: unele fructe și legume conțin vitamina B, precum și carnea, peștele (somon, ton), produsele lactate, cerealele și nucile. Vitamina C este furnizată de fructele proaspete și legume. Vitamina D se găseste în uleiul de pește, lapte și suc de portocale.

4. Minerale: tu și copilul tău veți avea nevoie de calciu pentru dinți și oase puternice. Menține nivelul de calciu ridicat prin consumul de broccoli, lapte și pește conservat cu oase (sardina, hering, macrou în ulei vegetal sau sos tomat). Legumele cu frunze verzi și produsele lactate conțin și ele calciu.

5. Fier: carne roșie slabă, carne de pasăre și pește, cereale fortificate cu fier, nuci și fructe uscate, suc de portocale, de tomate sau căpșuni.

 

Ce trebuie să eviți să mănânci dacă ești însărcinată?

Pentru a preveni infecțiile în timpul sarcinii, există câteva norme de siguranță, de igienă a alimentației, care trebuie respectate. Prin urmare, evită să consumi următoarele:

  1. laptele nepasteurizat, ficat, carne nefiartă, mezeluri neprelucrate termic, brânză cu mucegai, ouă crude (maioneză, creme nefierte).
  2. peștele și carnea crudă, în sânge (tartar, grătar, sushi), cârnații și mezelurile (salam, șuncă), germenii de legume și salatele preambalate.
  •  

Sfatul medicilor Avicena Profertis

- Mănâncă 5 mese mici și dese, zilnic: mic dejun, gustare la mijlocul dimineții, prânz, gustare la mijlocul după-amiezii, cina. Alege fructe și iaurt la gustări.

- În caz de grețuri, consumă alimente uscate (pesmeți, pâine prăjită, grisine).

- Alege zaharurile complexe, dacă se poate integrale (pâine, paste, orez, cereale, legume) și nu pe cele simple (prăjituri, gustări, bauturi etc.).

- Crește necesarul de lichide în perioada sarcinii, sunt recomandate apa și laptele și de evitat sucurile.

- Evită consumul de alcool pentru că afectează fătul. Nu fuma, pentru că tutunul cauzează probleme bebelușului – prematuritate, greutate mică la naștere, crește riscul astmului bronșic.

 

În anumite cazuri, dacă medicul descoperă o lipsă în privința anumitor nutrienți, el poate recomanda femeii, pe perioada sarcinii, acid folic în fiecare zi, suplimente cu vitamina D, suplimente cu fier (dacă există o deficiență), suplimente cu vitamina C, suplimente cu calciu, suplimente cu Omega 3 din ulei de pește.

Medicii Avicena Profertis sunt pregătiți pentru tine și minunea din pântecul tău. Programează-te la un consult și află sfaturi corecte pentru o viață sănătoasă: 0232.220.785, 0758.042.785.