20 septembrie 2022, 13:00

Infertilitatea și nutriția

Perioada sarcinii este una dintre cele mai frumoase și importante perioade din viața unei femei, dar pentru aceasta este necesară o pregătire temeinică. Ceea ce mâncăm sau nu, ne influențează și, spre deosebire de alți factori pe care nu îi putem controla, consumul anumitor alimente și evitarea altora pot duce la îmbunătățirea fertilității.

Toate femeile care doresc să rămână însărcinate trebuie să aibă în vedere faptul că o greutatea corporală anormală, aportul de energie în ceea ce privește restricțiile sau excesele, precum și îmbogățirea dietei în carbohidrați, acizi grași, au un impact negativ atât asupra funcției ovulației, cât și asupra evoluției normale a sarcinii ulterior.

 

infertilitatea-si-nutritia

 

Cum afectează nutriția fertilitatea

O dietă sănătoasă și echilibrată îi asigură femeii toate substanțele nutritive de care are nevoie pentru a putea procrea și duce la bun sfârșit o sarcină. Pe de altă parte, o viață stresantă, un stil de viață dezordonat, mâncatul pe apucate și nu întotdeauna cel mai sănătos, toate acestea duc la creșterea riscului de infertilitate.

Performanța reproductivă este cu siguranță influențată de alimente și tipul de nutriție. Un aport caloric și proteic dezechilibrat ce constă în consumul incorect de alimente este de cele mai multe ori responsabil de creșterea excesivă în greutate, ducând ulterior la creșterea infertilității.

În plus, factorii nutriționali nu influențează doar calitatea embrionilor și eficiența implantării, ci pot duce declanșarea unor boli precum: diabet, hipertensiune arterială, tromboembolie.

De asemenea, în perioada dinaintea și în timpul sarcinii, aportul de cofeină excesiv poate duce la producerea unui avort spontan și afectează negativ greutatea sugarilor la naștere. Totodată, fii sigură că eviți sucurile bogate în cofeină și care conțin mult zahăr.

 

Recomandări legate de nutriție

Pentru a-ți crește șansele de a rămâne însărcinată, medicul îți va indica cea mai bună dietă care ți se potrivește, astfel încât tu să știi în fiecare etapă dinaintea și din timpul sarcinii, ce ajustări trebuie să faci pentru sănătatea ta și a copilului.

În cazul bărbaților, alegerea de a mânca alimente bogate în antioxidanți poate duce la creșterea fertilității. Antioxidanții includ vitamina C care se găsește în citrice, vitamina E care se găsește în semințele de floarea soarelui și beta carotenul care se găsește în legumele portocalii, cum ar fi cartofii dulci și morcovii.

Un alt aspect important este că ambii parteneri ai cuplului trebui să efectueze anumite controale individuale de specialitate, pentru dieta lor și pentru evaluarea nivelurilor de minerale, vitamine și nutrienți din organism.

Un echilibru corect de proteine, carbohidrați, lipide, antioxidanți în dieta zilnică, oferă beneficii esențiale pentru o sănătate optimă a reproducerii feminine și reduce riscul de infertilitate.

 

Medicii Avicena Profertis sunt pregătiți pentru a îți oferi cele mai bune sfaturi. Programează-te la un consult și fă un pas înainte, spre o viață minunată: 0232.220.785, 0758.042.785.