19 septembrie 2014, 15:56

Mămica în perioada sarcinii

Din moment ce femeia rămâne însărcinată, viața ei se schimbă. Se schimbă corpul, ritmul de viață, alimentația, orele de somn, mâncarea și vestimentația etc. În această perioadă importantă, femeia trebuie să fie mult mai atentă, pentru că atât ea cât și copilul trebuie să se simtă mai bine. Însă această grijă și atenție sporită trebuie să vină și din partea familiei.

În primul rând mergem să cerem sfatul medicului care urmărește sarcina. El știe mai bine ce este voie și ce nu, verifică procesul de dezvoltare a fătului. Medicul va efectua îngrijirile medicale necesare. Însă foarte importantă este cum are grijă de ea viitoarea mămică.

Alimentația

Întrucât acum femeia poartă sub inimă un copilaș, ea are nevoie de un aport mai mare de nutrienți. Acum trebuie să mâncăm cât mai sănătos: legume și fructe (preferabil proaspete), cereale integrale, produse lactate, carne care nu are multe grăsimi (pui, vită, curcan), ouă etc. Este importantă și hidratarea la timp și suficientă. Lichidul crește volumul sângelui din care bebelușul își ia nutrienții necesari. Trebuie consumat cel puțin 2 litri, aici fiind incluse apa plată, ceaiurile (mușețel, păpădie, măceș, urzică, tei, mentă, zmeură roșie etc.), sucuri fără conservanți. Dacă apare insuficiență de vitamine, se pot lua medicamente prescrise de medic.

Îngrijirea corporală

În perioada sarcinii, pielea suferă mari modificări. Dacă nu e îngrijită adecvat, crește riscul urmelor negative ale sarcinii. Poate apărea acneea, deshidratarea pielii și prin urmare scăderea elasticității și fermității. Acum pielea este mai predispusă la iritații și vergeturi. Se recomandă folosirea cremelor hidratante pentru duș în locul săpunurilor pentru că acestea din urmă deseori duc la uscarea pielii. După duș este recomandată aplicarea uleiului de corp sau lapte hidratant, pentru a evita vergeturile. Aici joacă un rol important hidratarea, care previne uscarea pielii. Pielea de pe burtă are nevoie de îngrijire sporită, fiind supusă cel mai mult schimbărilor. Este bine de făcut în fiecare zi un masaj de 10 minute, folosind uleiuri (de măsline, migdale, avocado etc.). Igiena intimă trebuie efectuată cu apă caldă și săpun, evitând produsele cosmetice care pot provoca alergii sau iritații.

Dinții și gingiile sunt acum mai sensibili. Periuța trebuie să fie moale și pasta pentru dinți sensibili. Se poate folosi fără teamă și apă de gură.

Activitatea fizică    

Înainte de a începe un program de activități fizice este bine să se țină cont de sfatul medicului, pentru a evita eventuale complicații. Există diferite exerciții prenatale, aerobică și fitness pentru femei însărcinate. Însă nu trebuie exagerat. Sportul poate ajuta la evitarea durerilor de spate sau de gât, picioarelor sau gleznelor umflate, îmbunătățirea ritmului cardiac și întărirea mușchilor.

Vestimentația

Hainele pe care le poartă viitoarea mămică contează foarte mult: trebuie să fie comode, din materiale ușoare, fibre naturale (bumbac, in, lână, mătase, cașmir), iar iarna să fie groase. Trebuie evitate centurile pentru a nu strânge abdomenul și a incomoda mișcările bebelușului. Deasemenea, încălțămintea trebuie să fie comodă, fără tocuri înalte, pentru ca poziția corpului să fie normală.

Sursa foto: pinterest.com
 

Modificat Tag-uri: sarcina, gravida, bebe