12 decembrie 2016, 15:06

Sănătatea bărbatului: 10 sfaturi pentru un stil de viață sănătos - Partea a II-a

Stilul de viață al bărbatului în perioada preconcepției este la fel de important ca și pentru femei. Și, pentru că știm cât de important este pentru fiecare părinte să aibă un copil sănătos, suntem siguri că vei ține cont de sfaturile  extrem de utile ale medicilor noștri specialiști care, aplicate corect, vor contribui la o concepție sănătoasă.

 

10 sfaturi utile pentru un stil de viață sănătos al viitorului tătic:

 

1. Evită expunerile la factorii de mediu nocivi

- Expunerea la pesticide, fertilizatori chimici, nichel, crom, etilenglicol, aliaj tipografic, petrochimicale dăunează grav calității spermei, cauzează probleme de infertilitate, concepție dificilă și riscuri mari de pierdere a sarcinii.
- De asemenea, expunerea la gaze anestezice și mercur este dăunătoare sarcinii.

 

2. Acordă o atenție sporită odihnei și alimentației sănătoase

-  Fertalitatea este relaționată cu sănătatea generală.
-  Zincul și seleniul sunt două minerale vitale pentru fertilitate și creșterea acesteia.
-  Repaosul, relaxarea și vitamina E sunt recomandate pentru creșterea fertilității.
-  O nutriție săracă în vitamine, minerale și proteine afectează numărul și calitatea spermatozoizilor, de aceea din alimentația ta nu trebuie să lipsească: cerealele integrale, legumele și sucul proaspăt de portocale.
-  Deficiența de zinc din organism duce la scăderea nivelul de testosteron. Extrage-ți cantitatea de zinc din: carne roșie, fructe de mare, linte, mazăre, ciuperci și salată verde.
- Vitamina C este responsabilă de mobilitatea spermatozoizilor, de aceea este recomandat să consumi alimente bogate în vitamina C, precum: pepene, kiwi, portocale, mandarine, grapefruit, broccoli și sparanghel
- În ceea ce privește suplimentele de acid folic (indicate femeilor în perioada de preconcepție și concepție), acestea sunt recomandate și bărbaților, deoarece au, în general, un deficit de acest nutrient esențial organismului.

 

3. Spune cu încredere „Stop viciilor”.

- Renunță la consumul de droguri, tutun și alcool.
- Un singur pahar de alcool zilnic nu afectează fertilitatea și concepția, însă consumul excesiv poate dăuna semnificativ.
- Distracția și nopțile pierdute necesită moderație, deoarece spermatozoizii sunt afectați de oboseală, stres, tutun și alcool.

 

4. Protejează-ți organele genitale

- Expunerea și contactul zonei genitale cu temperaturi ridicate (e.g. jacuzzi, apă fierbinte, saună, dușuri lungi și fierbinți, paturi electrice, manson pentru încălzire) determină reducerea producției de spermă.
- Același lucru se întâmplă și în cazul purtării boxerilor și a pantalonilor strâmți sau din spandex care duce la dificultatea respirației pielii organelor digitale și lipsa lejerității acestora. Este indicat să porți boxeri din bumbac, confortabili, cu o mărime ușor mai mare decât în mod obișnuit, cel puțin 3 sau 4 luni înainte de concepție.
- Evită să ții laptopul în zona organelor genitale, deoarece acesta crește temperatura spermei și scade calitatea acesteia. Chiar dacă aparent nu este foarte comod, lucrează cu laptopul pe birou.

 

5.  Elimină stresul

- Majoritatea studiilor arată stresul ca fiind principalul factor al infertilității.
- Cu cât locul de muncă este mai solicitant, mai instabil și nu recompensează suficient munca depusă, cu atât nivelul de stres crește și scad șansele unei concepții sănătoase.

 

6. Sport, dar cu măsură

- Sportul este esențial pentru un stil de viață sănătos, însă, în cazul unei concepții sănătoase a fătului, activitățile fizice trebuie privite cu mai mare atenție.
-  Echipamentele sportive de genul colanților pot produce foarte multă căldură în zona organelor genitale, iar căldura poate dăuna calității spermei.
-  De asemenea, activitățile sportive în exces pot duce la scăderea nivelului de testosteron.
-  Mersul frecvent pe bicicletă poate ridica unele semne de întrebare în legătură cu mobilitatea și numărul spermatozoizilor, de aceea este recomandat să consultați medicul cu privire la programul și tipul activităților sportive practicate în timpul preconcepției.

 

7. Fructifică vârsta biologică

- Potrivit unor studii realizate pe o perioadă de un an, bărbații peste 35 de ani au cu 50% șanse mai puține de a face un copil decât cei sub 35 de ani.
-    Chiar dacă sunt și excepții, odată cu înaintarea în vârstă, bărbații produc din ce în ce mai puțină spermă, iar spermatozoizii devin din din ce în ce mai „leneși”.

 

8.  Hidratează-te

-  Deshidratarea are un efect major asupra tuturor organelor corpului, inclusiv asupra testiculelor.
-  Consumă zilnic minimum 2 litri de apă pentru a produce spermă sănătoasă.
-  Renunță la băuturile pe bază de cola. Potrivit unui studiu danez, bărbații care obișnuiesc să bea zilnic un litru de băuturi răcoritoare cu extract de cola produc cu 30% mai puțină spermă decât cei care nu consumă această băutură.

 

9.  Nu folosi lubrifianți

-  Oricât de tare v-ați obișnuit cu ei nu folosiți lubrifianți în timpul actului sexual.
-  Sperma nu este “prietenă bună” cu aceștia și îi va fi greu să ajungă acolo unde trebuie.

 

10. Nu renunța la romantismul din cuplu

- Drumul către concepție nu ar trebui să fie stresant sau plictisitor.
- Cuplul și familia înseamnă mai mult decât atingerea strictă a obiectivului concepției, înseamnă o nouă viață cu bucurii, responsabilități și stisfacții depline pe care le trăiți împreună.

Un ultim sfat pentru viitorii tătici:

Perioada de preconcepție este un nou început în orice relație în care partenerii își doresc copii. Dacă te simți pregătit pentru a avea un copil, alege să ai un stil de viață sănătos începând de acum.

Aplică sfaturile de mai sus și programează-te pentru o consultație la Clinica Avicena Profertis pentru a te asigura că stilul tău de viață contribuie la concepția sănătoasă a copilului tău.

Modificat Tag-uri: fertilitate, sarcina